Često postavljana pitanja

FAQs » Avio karte

Avio karte

Procedura rezervacije

  1. Kako se može rezervisati let?
  2. Izabrao sam let, ali tarifa više nije raspoloživa za rezervisanje. Šta treba da uradim?
  3. Koji je poslednji trenutak u kome mogu rezervisati avio kartu?
  4. Na koji način se mogu osigurati da je moja rezervacija uspešno urađena?
  5. Izvršio sam rezervaciju avio karte, ali nisam dobio e-mail potvrdu rezervacije. Šta treba da uradim?
  6. Dobio sam e-mail potvrdu rezervacije, ali sadrži greške. Šta treba da uradim?
  7. Na koji način dobijam elektronsku kartu?
  8. Mogu rezervisati avionsku kartu telefonski ili preko e-mail-a?
  9. Da li ću platiti dodatnu tarifu za telefonsko ili e-mail rezervisanje?
  10. Mogu uraditi rezervaciju za grupu osoba?
  11. Novorođenčad dobijaju sopstvenu kartu?
  12. Zašto mi nisu zatraženi podaci iz pasoša?
  13. „Gospođa” umesto „Gospođica”. Da li je u redu?

Plaćanje

  1. Kako se može platiti rezervacija za avion?
  2. Kada su skinute pare sa moje kreditne platne kartice?
  3. Da li mogu bez straha ubaciti broj kreditne kartice? Korišćenje stranice tripsta.rs je bezbedno?
  4. Da li mogu rezervisati avionsku kartu za drugu osobu koristeći moju kreditnu karticu?
  5. Platiću u (lokalnoj valuti) ?
  6. U kojoj valuti ću platiti?
  7. Gde mogu videti fakturu za izvršeno plaćanje?
  8. Mogu dobiti fakturu za izvršeno plaćanje?
  9. Na mojoj kreditnoj kartici vidljiv je nov odliv ali još uvek nisam primio email sa potvrdom. Da li je moja rezervacija uspela?
  10. Šta je to „autorizacija kartice” i na koji način je moguće deblokirati moju kreditnu karticu?
  11. Želeo bih da napravim novu rezervaciju ali je moj račun blokiran. Da li je moguća momentalna deblokada računa?

Specijalni zahtevi

  1. Mogu rezervisati kartu za dete koji nije u pratnji odrasle osobe?
  2. Koje procedure trebaju sprovesti osobe za invaliditetom ili lokomotornim problemima da bi mogli putovati avionom?
  3. Želim da dobijem specijalan meni u avionu – na primer, vegetarijanski meni. Šta treba da uradim?
  4. Želim da dodam na moju rezervaciju asistenciju sa invalidskim kolicima. Šta treba da uradim?
  5. Mogu promeniti ime putnika?

Promene i poništavanja

  1. Mogu promeniti detalje moje rezervacije?
  2. Da li se apliciraju takse za izvršene promene?
  3. Mogu poništiti rezervaciju za let?
  4. Da li se primenjuje taksa za poništavanje?
  5. Nakon koliko vremena ću dobiti novac nazad?
  6. Šta se dešava ako vazdušna kompanija promeni ili otkaže raspored za jedan let?
  7. Želim da izmenim ili otkažem rezervaciju, ali let ide preko više avio-kompanija. Koji uslovi važe u tom slučaju?
  8. Kako mogu da promenim ili da otkažem svoj izdati račun/fakturu?

Check-in i ukrcavanje

  1. Moram li javiti sat polaska?
  2. Sem elektronske karte, koja još dokumenta moram imati pri sebi?
  3. Treba li deca da imaju putnička dokumenta?
  4. Kako radim check-in?
  5. Mogu birati mesto?
  6. Gde sede novoronđenčad?
  7. Kako vazdušne kompanije određuju starosne dobi?
  8. Koje su kategorije mesta u avionu?

Prtljag

  1. Koje su dozvoljene dimenzije prtljaga?
  2. Šta se ne sme prenositi u prtljagu?
  3. Mogu poneti laptop sa sobom u avion?
  4. Smem li imati elektronsku opremu u avionskoj kabini?
  5. Želim da prenesem specijalnu opremu, na primer: opremu za skijanje. Šta treba da uradim?
  6. Želim da sa sobom imam svog ljubimca. Šta treba da uradim?

Program za putnike koji često putuju

  1. U čemu se sastoji program Frequent Flyers (FFP)
  2. Kako mogu biti deo Programa Frequent Flyers (FFP)?
  3. Posedujem karticu Frequent Flyers i želim da rezervišem kartu putem tripsta.rs. Hoću li izgubiti beneficije?
  4. Član sam programa Frequent Flyers druge kompanije, a ne one sa kojom letim. Mogu li i dalje koristiti program?

Low cost

  1. Hoću li nakon rezervisanja dobiti elektronsku low-cost kartu?
  2. Uradio sam rezervaciju na jednoj low-cost liniji. Je li potrebno da check-in uradim online?
  3. Letim vazdušnom low-cost avio kompanijom. Kako da dodam prtljag?
  4. Imaju li vazdušne low-cost kompanije prvu ili poslovnu klasu?

Asistencija klijenata

  1. Za koje vreme ću dobiti odgovor na zahtev poslat preko e-mail-a?
  2. Poslao sam zahtev preko e-mail-a i dobio sam automatski odgovor. Šta predstavlja ova poruka?

Procedura rezervacije Nazad na početak

Kako se može rezervisati let?

U motoru za traženje leta, morate ubaciti detalje vašeg putovanja (destinaciju, datum, broj putnika). Pojaviće se sve kombinacije letova, počevši od onog sa najekonomičnijom tarifom. Slede zatim nekoliko jednostavnih koraka za zahtev o informacijama ličnog karaktera.

Izabrao sam let, ali tarifa više nije raspoloživa za rezervisanje. Šta treba da uradim?

Ovakva situacija se može pojaviti u sledećim slučajevima:
a) Poslednje slobodno mesto odgovarajućeg leta ili izabrane tarife koju ste selektovali  je prodato za vreme vašeg rezervisanja.
Morate imati u vidu da, pre nego što dobijete poruku koja potvrđuje rezervaciju, ne postoji garancija da je let koji ste izabrali još uvek slobodan.
b) Mesta koja više nisu slobodna se i dalje pojavljuju u sistemu za rezervisanje letova zbog vremena koje je nedovoljno da se sistem ponovo informiše o promenama.

Ovakve situacije se retko dešavaju. Ipak, u slučaju da vam se desi slična situacija za vreme korišćenja našeg sistema, molimo Vas da nas kontaktirate.

Koji je poslednji trenutak u kome mogu rezervisati avio kartu?

Rezervisanje leta se može uraditi i na dan putovanja. Uprkos tome, tačan period pre sata polaska zavisi od destinacije polaska i lokalnog vremena destinacije polaska.

Na koji način se mogu osigurati da je moja rezervacija uspešno urađena?

Vaša rezervacija je uspešno urađena u trenutku kada se pojavi stranica sa sledećom porukom:

„Zahvaljujemo Vam što se uradili rezervaciju u našoj kompaniji”.

U tom trenutku ćete takođe dobiti e-mail za automatsku potvrdu, gde ćete pronaći broj rezervacije i sve detalje vezane za vašu rezervaciju.

Izvršio sam rezervaciju avio karte, ali nisam dobio e-mail potvrdu rezervacije. Šta treba da uradim?

U slučaju da niste dobili e-mail potvrdu rezervacije, moguće je da ste pogrešno ukucali e-mail adresu za registrovanje u procesu rezervacije ili je moguće da je vaša poruka ušla u neželjeni folder elektronske pošte (junk) ili spam vašeg e-mail provajdera. Ako ne pronađete potvrdu u vašem folderu elektronske pošte, molimo vas da proverite folder za neželjenu poštu (junk) ili spam.  Ako i dalje ne pronađete e-mail za potvrđivanje rezervacije, molimo Vas da nas kontaktirate.

Dobio sam e-mail potvrdu rezervacije, ali sadrži greške. Šta treba da uradim?

Ako pronađete greške u e-mail-u kojim smo vas kontaktirali, odmah nas kontaktirajte. Ipak, promene nisu moguće u svim slučajevima ili mogu značiti dodatne troškove.

Na koji način dobijam elektronsku kartu?

Karte za let se izdaju ekskluzivno u elektronskom  formatu (e-ticket) i ne izdaju se više u štampanoj formi. Elektronska karta (e-ticket) je digitalan fajl registrovan u okviru jedne baze podataka za elektronske karte, i ne može biti izgubljen, zaboravljen ili ukrađen. U roku od 24-48 časova, elektronska karta će biti poslata na vašu e-mail adresu.

Mogu rezervisati avionsku kartu telefonski ili preko e-mail-a?

Da, ali je potrebno uzeti u obzir da je uobičajena metoda za plaćanje preko bankarskog depozita.

Da li ću platiti dodatnu tarifu za telefonsko ili e-mail rezervisanje?

Da, za svako telefonsko ili e-mail rezervisanje primenjuje se taksa od oko  2,420 РСД .

Mogu uraditi rezervaciju za grupu osoba?

Možete uraditi online rezervaciju za maksimalno 9 putnika. Za grupu veću od 9 putnika, molimo vas da pošaljete zahtev preko e-mail-a našoj korisničkoj službi.

Novorođenčad dobijaju sopstvenu kartu?

Da, ali karte za novorođenčad se izdaju jedino u slučaju da novorođeni putuje sa odraslom osobom. Cena je manja, uključuje u normalnom slučaju sniženu tarifu na koju se dodaje vrednost taksi.

Zašto mi nisu zatraženi podaci iz pasoša?

Podatke iz pasoša ne zahtevaju sve avio kompanije  i za sve destinacije. U slučaju u kom će vam se zatražiti podaci iz pasoša, biće potrebno da ih ubacite u procesu rezervisanja, ili će vas kontaktirati Tripsta.

„Gospođa” umesto „Gospođica”. Da li je u redu?

Avionske karte sa specifikacijom „Gospođica” se koriste jedino za putnice do 12 godina. Počevši od  de 12-te godine, koristiće se za obraćanje „gospođa”.

Plaćanje Nazad na početak

Kako se može platiti rezervacija za avion?

Rezervacije se mogu finalizirati online koristeći debitnu ili kreditnu platnu karticu. Prihvaćene kartice su Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Diners Club i Euroline.

Kada su skinute pare sa moje kreditne platne kartice?

Sa Vaše kreditne platne kartice će biti skinut neophodan iznos nakon što ćete dati informacije o vašoj kreditnoj kartici, koje se traže u etapi 5 (Plaćanje). U ovoj etapi, vaši podaci se prerađuju u našem sistemu nakon što kliknete na dugme „Dalje” sa donjeg dela ekrana.

Da li mogu bez straha ubaciti broj kreditne kartice? Korišćenje stranice tripsta.rs je bezbedno?

Informacije koje se odnose na vašu kreditnu karticu nam se šalju posredstvom zaštićenog servera. Koristimo najnovije i najsigurnije postojeće tehnologije, koje će kodirati vaše lične podatke i one koje se odnose na kreditnu karticu. Metoda kodiranja koja se koristi je standardna tehnologija „Secure Socket Layer” (SSL). Za dodatnu sigurnost, koristimo  firewall koji nam štiti server i sistem protiv neovlašćenog pristupa.

Da li mogu rezervisati avionsku kartu za drugu osobu koristeći moju kreditnu karticu?

Da, možete izvršiti rezervaciju za drugu osobu, koristeći vašu kreditnu karticu. Uprkos tome, vlasnik kreditne kartice mora da da svoje kontakt podatke (e-mail adresu i broj telefona). Moguće je da predstavnik našeg korisničkog servisa  kontaktira vlasnika kreditne kartice i zatraži dodatne informacije.

Platiću u (lokalnoj valuti) ?

Tripsta.rs  se nalazi u Grčkoj. Prema tome, sve tranzakcije koje se izvode posredstvom kreditne i debitne bankarske kartice se vrše u eurima (Euro).   U poslednjoj etapi procedure rezervacije, totalni iznos se prikazuje u eurima. Devizni kurs koji se koristi za konverziju SV u Euro se svakodnevno aktualizuje i dobija se iz zvaničnih izvora.
Emitentna banka može aplicirati dodatne takse i/ili različite stope SV.

U kojoj valuti ću platiti?

Tripsta se nalazi u Grčkoj. Prema tome, sve tranzakcije koje se izvode posredstvom kreditnih i debitnih bankarskih kartica se vrše u eurima  Euro.

Gde mogu videti fakturu za izvršeno plaćanje?

Faktura za izvršeno plaćanje poslata je posredstvom e-mail-a odmah nakon potvrde rezervacije. Molimo vas da proverite folder neželjenih poruka (junk) ili spam-ova Vašeg provajdera za e-mail. Molimo Vas da nas kontaktirate ako ne pronađete e-mail poruku.

Mogu dobiti fakturu za izvršeno plaćanje?

Da, možemo vam izdati fakturu za izvršeno plaćanje, na osnovu vašeg zahteva poslatog preko e-mail-a.

Na mojoj kreditnoj kartici vidljiv je nov odliv ali još uvek nisam primio email sa potvrdom. Da li je moja rezervacija uspela?

Ne, rezervacija avionskih karata koju ste pokušali nije uspela usled privremenih tehničkih problema koje avio prevoznik ima na liniji koju ste odabrali tokom postupka rezervacije.

Ovo je prouzrokovalo neuspeh u postupku rezervacije dok je autorizacija kartice u vezi sa odgovarajućim iznosom već stupila na snagu.

Šta je to „autorizacija kartice” i na koji način je moguće deblokirati moju kreditnu karticu?

„Autorizacija kartice” je privremena blokada tačno određenog iznosa od ukupnih raspoloživih sredstava na kreditnoj ili debitnoj kartici a koja se može dogoditi tokom transakcije koja se vrši putem interneta. Do ovoga dolazi usled različitih razloga: neuspela komunikacija između višestrukih sistema uključenih u proces transakcije, postupak kupovine koji je istekao, kašnjenja u ovlašćenju plaćanja od strane banke vlasnika kartice. Autorizacija kartice ne predstavlja trošak nego bankarsku praksu blokiranja iznosa na računu vlasnika kartice do završetka transakcije a kako bi se izbegli nepotrebni transferi između bankarskih računa. Stoga, Vi nećete imati odlive ukoliko transakcije ne uspe.

Tripsta automatski šalje zahtev za poništenje banci kako bi se račun deblokirao. U ovom zahtevu jasno stoji da naša kompanija neće naplatiti iznos koji je doveo do blokade računa. Na banci je odgovornost da izvrši deblokadu Vašeg računa i od njene poslovne politike zavisi kada ćete na raspolaganju imati blokiran iznos sa Vašeg računa.

U svakom slučaju, savetujemo Vam da kontaktirate Vašu banku i zatražite više obaveštenja o ovom predmetu.

Ukoliko želite da nastavite sa postupkom nove rezervacije, savetujemo vam da pokušate ponovo korišćenjem nekog drugog pretraživača.

Želeo bih da napravim novu rezervaciju ali je moj račun blokiran. Da li je moguća momentalna deblokada računa?

Osim slanja zahteva za poništenje neuspele transakcije Vašoj banci, kompaniji Tripsa nije dozvoljeno da remeti bilo koju bankarsku proceduru ili poslovnu politiku kako bi se izdejstvovala što ranija deblokada računa. Čak i nakon što zahtev bude poslat od naše strane, neke banke mogu tražiti da zadrže iznos koji je u pitanju a u skladu sa njihovom poslovnom politikom. Stoga Vam najdobronamernije preporučujemo da stupite u kontakt sa Vašom bankom kako biste se dobili dalja obaveštenja u vezi ovog problema.

Specijalni zahtevi Nazad na početak

Mogu rezervisati kartu za dete koji nije u pratnji odrasle osobe?

Deca sa starosnom dobi do pet (5) godina ne smeju putovati bez pratnje odraslog putnika, normalno bez pratnje osobe od preko petnaest (15) godina. Mogu se izdati karte za decu koja nisu u pratnji odrasle osobe, ali jedino telefonski. Svaka vazdušna kompanija prati svoja unutrašnja pravila vezana za decu koja nisu u pratnji, i zbog toga, insistiramo na preporuci da kontaktirate dotičnu avionsku kompaniju, da biste preuzeli sve neophodne mere opreza. Brojne avio kompanije imaju uslugu pratnje dece, ali cena i zahtevi vezani za ovu uslugu su odredjeni pravilima svake vazdušne kompanije zasebno. Da bi obezbedili sigurnost dece  (u dobi između 1 i 11 godina) koji putuju bez pratnje, molimo vas da nas kontaktirate.

Koje procedure trebaju sprovesti osobe za invaliditetom ili lokomotornim problemima da bi mogli putovati avionom?

Putnici sa invaliditetom ili lokomotornim problemima obavezni su da informišu avionsku kompaniju ili turističku agenciju o potrebi i prirodi asistencije najmanje 48 časova pre časa polaska.
Prisustvo psa za asistenciju se može takođe obezbediti, na zahtev, pod uslovom prethodnog obaveštavanja, u skladu sa nacionalnim normama koje se primenjuju u vezi transporta pasa za asistenciju, u slučaju da ovi postoje. Putnik mora biti prisutan na aerodromu 2 sata pre polaska, na mestima obeleženim za putnike sa invaliditetom ili putnike sa lokomotornim problemima, ili na mestima za check-in.

Želim da dobijem specijalan meni u avionu – na primer, vegetarijanski meni. Šta treba da uradim?

Da biste dodali specijalan meni na vašu rezervaciju, molimo vas da nas kontaktirate kako bismo Vaš zahtev uputili avio kompaniji.

Želim da dodam na moju rezervaciju asistenciju sa invalidskim kolicima. Šta treba da uradim?

Da biste na rezervaciju dodali i asistenciju sa invalidskim kolicima, molimo vas da nas kontaktirate. Molimo vas da zapamtite da je potrebno da date kratak opis razloga zbog kojeg želite korišćenje invalidske stolice.

Mogu promeniti ime putnika?

Promene imena se retko dozvoljene, u zavisnosti od politike vazdušne kompanije. Preporučujemo vam da posebnu pažnju, zato što ime (prezime/ime) mora biti popunjeno tačno onako kako je registrovano u pasošu ili ličnoj karti, sa latinskim slovima. Čak iako je ime pogrešno ukucano, sistem će nastaviti procesiranje i izdaće automaski elektronsku kartu.

Promene i poništavanja Nazad na početak

Mogu promeniti detalje moje rezervacije?

Promene zavise od tipa tarife i politike koja svake avionske kompanije vode u vezi promena. Molimo vas kontaktirajte nas u vezi bilo kog pitanja ili zahteva koji se odnosi na promene.

Da li se apliciraju takse za izvršene promene?

Promene zavise od karte i politike koju vodi svaka avio kompanija. Ipak, postoje brojne tarife koje se ne mogu promenuti, naročito one koje nude  low-cost kompanije. U slučaju onih koje se mogu promenuti, dodatni cena sastoji se od penala-tarife  koju primenjuje avio kompanija  i bilo koje razlike koja se može pojaviti u tarifi i taksama između nove i stare karte. U zavisnosti od izabranog paketa usluga, Tripsta takođe može primeniti taksu za promenu.

Mogu poništiti rezervaciju za let?

U vezi bilo kog pitanja ili zahteva vezanog za poništavanja, molimo vas da nas kontaktirate. Zapamtite da vam avio kompanija  može poništiti rezervaciju, ali proceduru vraćanja moraće procesuirati Tripsta.

Da li se primenjuje taksa za poništavanje?

Takse za otkazivanje rezervaije  zavise od tipa tarife i politike koju vodi svaka avio  kompanija u vezi otkazivanja. Ipak, postoje brojne tarife koje se ne mogu otkazati , naročito one koje nude  low-cost kompanije. U zavisnosti od izabranog paketa usluga, Tripsta takođe može primeniti taksu za otkazivanje.

Nakon koliko vremena ću dobiti novac nazad?

U slučaju poništavanja odnosno otkazivanja rezervacije , vraćanje novca klijentima se obrađuje  jedino nakon što avio  kompanija obezebedi  vraćanje novca prema tripsta.rs. Proces povraćaja novca  traje, uglavnom, do 60 radnih dana od datuma poništavanja.

Šta se dešava ako vazdušna kompanija promeni ili otkaže raspored za jedan let?

Vazdušne kompanije imaju pravo da menjaju sate leta i čak da poništavaju letove. Naša kompanija će podneti sve moguće napore da bismo vas informisali o bilo kojoj promeni ili poništavanju, u toku radnog vremena, i pokušaće da vas kontaktira putem e-mail-a. U posebnim slučajevima, i ako je potrebno, možemo vas kontaktirati telefonski. Imajte u vidu da za bilo koju promenu leta, odgovornost snosi ekskluzivno vazdušna kompanija koja vodi let, a  tripsta.co.uk ne preuzima nikakvu odgovornost.

Želim da izmenim ili otkažem rezervaciju, ali let ide preko više avio-kompanija. Koji uslovi važe u tom slučaju?

Naša usluga „Best Price Mix“ nudi najjeftiniju kombinaciju letova, pa ćete zato možda dobiti drugi broj karte i drugu avio-kompaniju za svaku maršrutu tokom putovanja.
Imajte u vidu da za svaku zasebnu kartu važe uslovi te avio-kompanije.

Kako mogu da promenim ili da otkažem svoj izdati račun/fakturu?

Možete poslati svoj zahtev ovde. U slučaju izdavanja novog računa/fakture, primeniće se dodatni trošak od 1.230 RSD.

Check-in i ukrcavanje Nazad na početak

Moram li javiti sat polaska?

Nije obavezno da prijavite sat polaska. Ipak je preporučljivo da sat polaska potvrdite avio kompaniji ili odgovarajućem aerodromu, pošto se mogu desiti rasporedne izmene izabranog leta. Naša kancelarija stavlja na raspolaganje svu svoju marljivost da bi vas obavestila o mogućim izmenama u programima leta, ali u slučajevima meteoroloških problema, štrajkova ili drugih razloga koji mogu uticati na let (letove) na dan vačeg putovanja moraćete da se obratite direktno dotičnoj kompaniji ili aerodromu.

Sem elektronske karte, koja još dokumenta moram imati pri sebi?

Svakom putniku su za putovanje potrebna sledeća zvanična dokumenta: pasoš, lična karta (lične karte sa latiničnim pismom su prihvaćene u određenim slučajevima). Ima država koje zahtevaju pečat na vizi. Za informacije koje se tiču dokumenata (viza i vakcina) preporučujemo vam da se obratite ambasadi ili konzulatu u državi koja je vaše odredište i vazdušnoj kompaniji koju ste izabrali. Putnik je obavezan da pri sebi ima sva potrebna putnička dokumenta.

Treba li deca da imaju putnička dokumenta?

Da. Kao i u slučaju odraslih, deci su na dan putovanja potrebni pasoš i viza, u zavisnosti od države koja je odredište.

Kako radim check-in?

Možete se čekirati online posredstvom sajta vazdušne kompanije tako što ćete dati informacije koje ste dobili na na elektronskoj karti (24 sata pre polaska ili direktno na aerodromu – 2 sata pre polaska).

Mogu birati mesto?

Možete izabrati mesto koristeći sajt vazdušne kompanije ili direknto na aerodromu, pre polaska. U određenim posebnim slučajevima, avio kompanije daju mesta za rezervisanje kroz našu kompaniju.

Gde sede novoronđenčad?

Bebe će sedeti na kolenima odraslih. Imajte u vidu da avio kompanije dozvoljavaju maksimalno jednu bebu na jednog odraslog putnika. Ako ne želite da vam beba sedi na kolenima već na zasebnom mestu, molimo vas da nam se obratite.

Kako vazdušne kompanije određuju starosne dobi?

Obično, odraslima se smatraju putnici stariji od dvanaest (12) godina.

Decom su smatrani putnici uzrasta između dve (2) godine i jedanaest (11) godina.

Bebama se smatraju putnici mlađi od dve (2) godine.

Koje su kategorije mesta u avionu?

Obično postoje tri klase, u zavisnosti od tipa aviona i rasporeda mesta u skladu sa odlukama svake vazdušne kompanije.
Ekonomska klasa
U okviru aviona, ekonomska klasa obuhvata najviše mesta. To su najjeftinija mesta i pružaju manje konfora i usluga putnicima.

Poslovna klasa
Putnicima koji je izaberu poslovnu klasu, koja je skuplja od prethodne, ona nudi više usluga i više facilnosti. Mesta u ovoj klasi su odvojena od mesta ekonomske klase u kabini aviona i obično su smeštena u prednjem delu aviona.

 Prva klasa
Prva klasa je najskuplja u avionu i važi za luksuznu klasu. Ona se nalazi u prednjem delu avionske kabine i ima manji broj mesta ali je komotnija, i pruža više usluga. Za druge detalje, preporučujemo da posetite sajt  avio kompanije.

Prtljag Nazad na početak

Koje su dozvoljene dimenzije prtljaga?

Ručni prtljag: obično je dozvoljen samo jedan ručni prtljag u avionu, u skladu sa glavninom normi vazdušnih linija, dozvoljena težina ručnog prtljaga varira u zavisnosti od vazdušne kompanije. U skladu sa predviđanjima Evropske Unije dimenzije ručnog prtljaga neće premašiti sledeće mere: 56cmx45cmx25cm (uključivo ručice, točkovi).
Veliki prtljag: Uglavnom je svakom putniku dozvoljen jedan jedini prtljag sa težinom ispod 20 kg.
Svakako, putnik treba da ima u vidu da je dozvoljena težina u kilogramima  velikog i ručnog prtljaga drugačija od kompanije do kompanije i zavisi od politike koju svaka kompanija primenjuje. Zato je preporučljivo da se putnik obrati vazdušnoj kompaniji da bi dobio tačne informacije o dimenzijama i težini prtljaga. Svaki dodatni prtljag će se plaćati zasebno/ zasebna težina, a cena takse po ovom prtljagu varira od kompanije do kompanije.

Šta se ne sme prenositi u prtljagu?

Putnicima je zabranjeno da imaju sledeće stvari u prtljagu: komprimirane gasove, zapaljive, nezapaljive i otrovne rekvizite, korozivne supstance kao što su kiseline, supstance sa alkalinskim sadržajem, živa i olovne baterije. Eksplozivi: municija, signalne rakete, petarde, pištolji i svo ostalo ručno oružje. Čvrste i tečne zapaljive materijale: tečni plin za punjenje upaljača, šibice, farbe, upaljače. Radioaktivne materijale. Torbe i poslovne torbe sa ugrađenim alarmnim sistemom. Oksidanti. Otrovne i infekcione supstance. Druge opasne materijale poput magnetskih materijala i onih koji uzrokuju neprijatnosti i iritacije. 
Tečni kozmetički proizvodi. Ova stavka se ne primenjuje u slučaju prtljaga koji je bio proveren za vreme čekiranja u slučaju da se tečnost nalazi u bočici od maksimum 100 mililitara (ml).
Bočice će biti stavljene u najlonske providne kese sa svojstvom zaptivanja, a najveća dozvoljena težina jeste 1 litar po putniku.
Kako u avionu tako i za vreme bezbedne kontrole ne smete imati pri sebi tečne preparate, izuzev prtljaga kojeg ste predali na check-in i ambalaža koje sadrže 100 ml tečnosti.
Bočice će biti biti će biti ubačene u najlon providne kese, sa svojstvom zaptivanja, sa maksimalnim kapacitetom od 1 litra po putniku.
Za tečnost se smatraju sledeće artikli: voda, pića, supe, kreme, ulja, masti, sprejevi, parfemi, svi tipovi gela, tečnosti pod pritiskom kao što su pena za brijanje, deodoransi, pasta za zube, mešavina čvrstih tečnosti, drugi artikli sličnog sadržaja. U posebnim slučajevima, u ručnom prtljagu se mogu preneti sledeće stvati: lekovi, dijetetska hrana i hrana za bebe, neophodne za vreme leta, a putniku se može zatražiti da dokaže njihovu neophodnost. Tečne formule poput parfema ili pića koje je putnik kupio u avionu ili u autletu na aerodromu koji se nalazi iza kontrolnog punkta. Ovi su artikli prodavani u specijalnim zaptivenim najlon kesama. Ove kupljene proizvode putnici ne smeju otvarati pre kontrole ručnog prtljaga pri ukrcavanju i na tranzitnim punktima na aerodromu, niti za vreme čitavog putovanja. Takođe treba zapamtiti da je u skladu sa zakonima SAD svim putnicima koji putuju za SAD zabranjeno imati sa sobom bilo koji tip  upaljača, kako u ručnom tako i u velikom prtljagu.  
Imajte na umu da je gornja lista data kao primer. Za više informacija kontaktirajte aerodrom ili dotičnu avio kompaniju.

Mogu poneti laptop sa sobom u avion?

Putnicima je dozvoljeno da sa sobom imaju laptop u avinonskoj kabini. Ipak, laptop se mora izvaditi iz ručnog prtljaga da bi prošao zasebnu proveru u okviru kontrole na aerodromu.

Smem li imati elektronsku opremu u avionskoj kabini?

Putniku je dozvoljeno da ima pri sebi sličnu opremu (na primer: televizore malih dimenzija, radio aparate, itd) u unutrašnjosti aviona, ali ona mora biti predata zasebno na kontrolnom punktu aerodroma zarad bržeg završavanja procedure provera. U slučaju da imate još pitanja, preporučujemo vam da se direktno obratite avio  kompaniji koju ste izabrali.

Želim da prenesem specijalnu opremu, na primer: opremu za skijanje. Šta treba da uradim?

Specijalna oprema nije uključena u besplatnu dozvoljenu težinu koju putnik može preneti te će je zato avio  kompanija zasebno taksirati. Taksa će se primeniti u zavisnosti od dimenzija, težine i tipa specijalne opreme. U slučaju da želite preneti specijalnu opremu molimo vas da nas kontaktirate, sa molbom da imate u vidu da će svaka dodatna taksa biti isplaćena direktno avio kompaniji.

Želim da sa sobom imam svog ljubimca. Šta treba da uradim?

Procedure oko transportovanja ljubimca u avionskoj kabini  ili u mestima za prtljag varira od kompanije do kompanije i od odredišta. Za dodatne informacije molimo Vas da kontaktirate vazdušnu kompaniju koja se bavi Vašim letom ili našu kompaniju, ali pre rezervacije karte. Molimo Vas da nas kontaktirate u slučaju da ste već rezervisali kartu.

Program za putnike koji često putuju Nazad na početak

U čemu se sastoji program Frequent Flyers (FFP)

Program Frequent Flyers je usluga koju nude vazdušne kompanije svojim vernim mušterijama, sa ciljem da im se za vreme leta, posredstvom dotične kompanije, ceo paket ponuda poboljša.

Kako mogu biti deo Programa Frequent Flyers (FFP)?

Upisivanje u ovaj program se obično vrši u skladu sa uslovima koje svaka kompanija predviđa. Za više informacija o ovom programu koji se tiče putnika koji često putuju jednom određenom avio  kompanijom  preporučujemo vam da se obratite direktno dotičnoj kompaniji, a isto važi za sve one kojima ovaj program izaziva interesovanje.

Posedujem karticu Frequent Flyers i želim da rezervišem kartu putem tripsta.rs. Hoću li izgubiti beneficije?

Ne, već će Vaši poeni biti dodati na karticu. Broj kartice možete uneti jednim klikom na polje ispod imena putnika u okviru etape 3 (detalji o putniku). Ako ste već uradili rezervaciju, molimo vas da nas kontaktirate da biste uveli detalje u rezervaciju karte.

Član sam programa Frequent Flyers druge kompanije, a ne one sa kojom letim. Mogu li i dalje koristiti program?

Kartice Frequent Flyers se mogu koristiti samo za kompanije koje pripadaju istoj alijansi avio  kompanija, na primer: Turkish Airlines i United Airlines pripadaju alijansi Star Alliance, tako da se jedan jedini kod može koristiti u oba slučaja.

Low cost Nazad na početak

Hoću li nakon rezervisanja dobiti elektronsku low-cost kartu?

Ne, low-cost kompanije ne daju elektronske karte. Nakon rezervisanaja posredstvom Tripsta,dobićete dva potvrdna e-mail-a. Jedan od Tripsta,  brojem rezervacije avio  kompanije, i još jedan od avio kompanije sa podacima o letu.

Uradio sam rezervaciju na jednoj low-cost liniji. Je li potrebno da check-in uradim online?

Da, u slučaju većine low cost avio  kompanija potrebno je uraditi check-in online. Pojedine Low Cost avio kompanije dozvoljavaju da se check-in uradi direktno na aerodromu, ali za to mogu primeniti dodatnu taksu.

Letim vazdušnom low-cost avio kompanijom. Kako da dodam prtljag?

Prtljag za koji se uradio check-in nije uključen u cenu kod low cost kompanija, izuzetak čini jedino ručni prtljag koji obično može imati maksimalnu težinu od 5 – 6 kg. U slučaju da želite dodati još prtljaga, molimo Vas da se obratite direktno avio kompaniji. Takse za prtljag se razlikuju od kompanije do kompanije.

Imaju li vazdušne low-cost kompanije prvu ili poslovnu klasu?

Ne, vazdušne low kost kompanije nude mesta jedino u ekonomskoj klasi.

Asistencija klijenata Nazad na početak

Za koje vreme ću dobiti odgovor na zahtev poslat preko e-mail-a?

Svi zahtevi primljeni preko e-mail-a će dobiti odgovor u roku od  24 sata, posredstvom e-mail-a ili telefonski, u slučaju u kom je vaš zahtev primljen u toku radnog vremena. U slučaju da je vaš zahtev primljen izvan radnog vremena, kontaktiraćemo vas sledećeg radnog dana. U slučaju hitnih zahteva izvan radnog vremena, preporučujemo vam da kontaktirate direktno dotičnog davaoca usluga.

Poslao sam zahtev preko e-mail-a i dobio sam automatski odgovor. Šta predstavlja ova poruka?

E-mail automatski potvrđuje primanje vašeg zahteva. Ovaj e-mail ima jedinstveni broj tranzakcije, specijalno kreiran za vaš zahtev. Možete da ne odgovorite na ovaj e-mail.